DSCN2411 Jak to vše začalo?

Shelby AC Cobra je anglo-americké silné sportovní auto, které se vyrábělo v 60 letech. Je to dávné spojení lehkých evropských podvozků a hliníkových částí z velkým americkým osmi válcových motorem. Později to byly vozy s největším motorem, které se prodávaly. Roku 1961 si jistě všem známá automobilka Ford usmyslela, že chce auto, se kterými by jezdci vyhrávali světové soutěže. Vznikla tedy dohoda mezi bývalým závodním jezdcem Carrollem Shelbym a automobilkou Ford. Ford se zavázal, že dodá motor a Shelby zase všechno ostatní a zajistí montáž a servis. Anglická firma AC vyráběla v tu dobu automobily s motory Bristol (Bristol vyráběli i letadla za druhé světové války) stejně jako mnoho dalších evropských automobilek. Ovšem roku 1961 zrušil Bristol výrobu a firma AC se začala potýkat s mnoha problémy. A právě tehdy v září roku 1961 kontaktoval firmu AC Carroll Shelby se svým návrhem. AC by letecky posílali své vozy bez motorů do Californské firmy Shelby’s California., kde by byly bezmotorové vozy vybavovány americkými osmiválcovými motory Ford. Firma AC s návrhem souhlasila a začátkem roku 1962 dorazil do Californie první bezmotorový vůz firmy AC. Shelby jej hned vybavil motorem Ford HiPo 260 s objemem 4,2 litru – jednalo se o malý blok V8, laděný pro vysoký výkon. Vůz byl po zhruba osmi hodinách práce hotový. A hned započaly jeho testy. Carroll Shelby následně pojmenoval vůz podle jeho snu, který se mu zdál – Cobra.

Cobra427-cervena Zrození legendy:

Testy Cobry prokázaly, že tento vůz je schopen vyvíjet vynikající výkony, ale stále se na voze vyskytovalo několik malých poměrně snadno napravitelných chyb (řízení, podvozek atd.). Začala složitá a pomalá produkce těchto vozů. Podvozky firmy AC potřebovaly totiž rozsáhlé úpravy pro osazování velkými motory Ford. První závod s vozem Shelby AC Cobra 260 se konal v říjnu 1962 na okruhu v Riverside, kde vůz Cobra celý závod vedl, ale pro svou poruchu nemohl závod dokončit. Po tomto závodu bylo vyrobeno 55 vozů typu 260. Další vozy měly již jiný, avšak obdobný motor, byl to Ford 289 V8 (4,7 l) - s tímto motorem vozy Cobra dosahovaly výkonu až 270 koní a maximální rychlost se pohybovala na hranici 225 km za hodinu. Závodní verze vozu Shleby AC Cobra 289 měla přímé sání přes čtyři karburátory Weber a dosahovala výkonu až 376 koní. Roku 1965 skončila výroba vozů verze 289 vyrobeno bylo asi 580 ks. Roku 1964 se začaly vyrábět vozy s novými většími motory Ford 427 (7,0 l). Takto vybavený vůz vyvíjel až 485 koní. Dosahoval rychlosti 270 km za hodinu. Bylo upraveno nové odpružení a moderní zavěšení kol. Tuto úpravu navrhl spolupracovník Carrolla Shelbyho Tom McCahill z Mechnix Industrated. Těchto typů bylo vyrobeno celkem 350 ks.
V roce 2003 Carroll Shelby International INC a AC motor holdings Ltd. oznámili novou produkci autentických vozů Shelby AC Cobra. Vozy nesou označení Shelby AC 427 S/C Cobra, serie CSX 1000. V současné době se vyrábí série CSX 4000. Vůz Shelby AC Cobra je pravděpodobně jeden z nejvíce klonovaných vozů v historii. Bylo vyprodukováno ohromné množství replik tohoto vozu. Takže originální vozy jsou v současnosti v naprosté menšině. Některé vozy jsou pouze vzhledové kopie vozů Shelby AC Cobra, zatímco jiné jsou perfektní repliky v každém detailu. Roku 2004 byl zapsán Shelby AC Cobra na seznam nejlepších sportovních automobilů 60 let.V současné době je několik firem na světě, které se zabývají výrobou těchto replik legendárních automobilů Shelby AC Cobra. Mezi ně patří i KIT-CAR, s.r.o. v České republice. Společnost má mnoholeté zkušenosti vám tento vůz postavit na zakázku podle vašich představ.